برنامه نویسی هم می تواند فریمورک های جاوا اسکریپت
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت در مشهد
حتی یک فرد مبتدی و تازه کار در برنامه نویسی هم می تواند فریمورک های جاوا اسکریپت را برای شما لیست نماید. در واقع هرکدام از این فریمورک ها تحت عنوان شالوده و اساسی برای تایپ کردن کدهای جاوا اسکریپت به شما یاری می‌نمایند.

یک فریمورک همینطور ممکن میباشد مشتمل بر API ها، کتابخانه ها و عملکردهای متعدد باشد. بخش طاقت فرسا داستان این میباشد که کدام فریمورک را برای فعالیت گزینش کنیم؟ طبق آمارهای منتشر گردیده کتابخانه ری اکت (React) اینک شایع ترین تعیین از در میان کلیه فریمورک های جاوا اسکریپت میباشد.

 

با این اکنون، این گزینه لزوما به‌این معنی وجود ندارد که‌این فریمورک به طور کامل با نیاز های شما منطبق داشته باشد. درین نوشته‌ی علمی با دوست داستنی ترین فریمورک های جاوا اسکریپت و آنچه که هریک از آن‌ها ارائه می‌دهند، آشنا می‌شوید.

چرا به فریمورک های جاوا اسکریپت احتیاج دارید؟
نخست می خواهیم با این مسئله استارت کنیم که چرا در مرحله اولیه به فریمورک های جاوا اسکریپت نیاز داریم. شما می توانید فارغ از هیچکدام از این فریمورک ها به کدنویسی خویش ادامه دهید با این هم اکنون زمانی یک فریمورک مطلوب را تعیین فرمایید، عمل خویش را بسیار معمولی خیس نموده اید. علاوه بر این فریمورک های جاوا اسکریپت بدون‌پول و متن گشوده می‌باشند، براین اساس در به کار گیری از آن‌ها هیچ ریسکی نخواهید داشت.

نخستین و مهمتر از همگی فریمورک های جاوا اسکریپت کارآیی شما‌را بهبود می‌بخشند. بهتر میباشد به آن‌ها تحت عنوان یک میانبر نگاه نمائید. شما می بایست کدهای کمتری را به طور دستی بنویسید، چون توابع و الگوهایی از قبلی مندرج و برای به کار گیری شما فراهم شده‌است.

بعضی از اجزای یک تارنما نیازی به سفارشی سازی ندارند، بدین ترتیب می‌توانید از تجهیزات از پیشین درج شده برای آن‌ها به کارگیری نمایید. هنگامی از یک فریمورک جاو اسکریپت به کار گیری می‌کنید، می‌توانید از انجام شغل های تکراری صرف حیث فرمایید و بر هدف ها آخرین پروژه متمرکز گردید.

مزیت بعدی فریمورک های جاوا اسکریپت این میباشد که از جامعه بزرگی از یوزرها برخوردار میباشند. اضافه زمان ها، مستندات گسترده ای درباره ی آن‌ها موجود هست، از طرفی انجمن های بخش اعظمی نیز موجود هست که می‌توانید سوال های خویش را آنجا فی مابین بگذارید. یوزرها سریعا اشتباهات احتمالی را گزارش می‌دهند و ایرادات خیلی زود برطرف می شوند.

فریمورک ری اکت (React)
درفش دار فعلی در مورد فریمورک های رابط کاربری جاوا اسکریپت فعلا ری اکت میباشد. توسعه و گسترش دهندگان فیسبوک در صدر استعمال از این فریمورک را برای معمولی خیس کردن فعالیت خویش ابتدا کردند. طرحی به عنوان تبلیغات فیسبوک بسیار سریع در حالا پرورش بود، در فیض پشتیبانی و رئیس آن پیچیده گردیده بود.

بدین ترتیب مجموعه فیسبوک آغاز به گسترش فریمورکی به اسم ری اکت کرد. در سال ۲۰۱۱ مثال ای اول از این فریمورک بوجود آمد و دو سال آن گاه، این چارچوب متن گشوده و در دسترس عموم قرار گرفت. اکنون فریمورک ری اکت بوسیله اکثری از غول های تجاری پهناور عالم به کارگیری میگردد.

React مبتنی بر کامپوننت هایی که میتوان از آن ها به کارگیری دوباره نمود، شالوده گذاری شده‌است. به عبارت بی آلایش خیس، کامپوننت ها بلوک هایی از کد میباشند که می‌توانند به طور کلاس یا این که توابع طبقه بندی شوند. هر کامپوننت نصیب خاصی از یک کاغذ مانند یک لوگو، یک دکمه یا این که یک جعبه محل ورود را نشان میدهد.

پارامترهایی که آن‌ها میگیرند props نامیده میگردند که اشاره به مختصات دارا‌هستند. می توانید کامپوننت های خویش را به ترتیبی که مایل می باشید، فراخوانی نمائید و یا این که اینکه یک کدام از را در دیگری قرار دهید. هنگامی حرف از قاعده نوشتاری می شود اکثر بسط دهندگان معتقدند که قواعد نوشتاری این فریمورک بی آلایش میباشد. مستندات گسترده ای برای ارشاد شما موجود است و نمونه متعددی موجود است که می‌توانید بازنگری فرمایید.

فریمورک آنگولار(Angular)
او‌لین قدم ها به سمت آنچه که امروزه آنگولار می نامیم در سال ۲۰۰۹ برداشته شد. این فریمورک اسم خویش را تغییر تحول بخشید و به طور کامل گشوده نویسی شد، اکنون این فریمورک فی مابین ۳ فریمورک دوست داستنی جاوا اسکریپت جای‌دارد. یکی دلایلی که برنامه نویس ها این فریمورک را بسیار قابل اعتماد می‌دانند پشتیبانی کمپانی وسیع گوگل از آن میباشد.

صحیح مانند ری اکت، فریمورک آنگولار هم یک ساختار بر پایه ی کامپوننت دارااست. می‌توانید از کامپوننت های ساخت گردیده درین فریمورک به کارگیری دوباره داشته باشید. برای تایپ کردن طرحی در آنگولار، می بایست از تایپ اسکریپت به کارگیری فرمایید.

اساسا، تایپ اسکریپت، تحت تیم ای از جاوا اسکریپت میباشد که از به عبارتی نحو و قواعد نوشتاری به کار گیری می‌کند ولی از گونه های استاتیک و کلاس ها هم پشتیبانی میکند. بعداز اینکه کد خویش را به صورت تایپ اسکریپت نوشتید، کدهای شما در مرحله کامپایل به جاوا اسکریپت معمولی تبدیل میگردد. با این ترتیب می‌توانید پروژهای قدرتمندی را با این فریمورک گسترش دهید.

فریمورک Vue.js (سبک و انعطاف پذیر)
اوان فردی میباشد که اساس گذار فریمورک Vue.js میباشد، وی در کمپانی گوگل فعالیت می کرد، اوان از آنگولار برای یک‌سری پروژه بهره برد. در حالی که وی از امکاناتی که در اختیارش قرار می گرفت خوشش می آمد، البته سیستم کلی برای شغل های بی آلایش بسیار سنگین به حیث می رسید.

به این ترتیب می بایست سیستمی سبک خیس پباده سازی می شد. فریمورک Vue.js یک فریمورک خیلی سبک و انعطاف پذیر میباشد که می توانید از آن برای پروژه های خویش استعمال فرمایید. با فایلی با اندازه نسبتاًً ۲۰ کیلوبایت، می‌توانید Vue.js را در یکسری ثانیه دانلود و فعال سازی فرمائید.

با این اکنون، نباید تصور کنید اندازه کوچک این فریمورک برابر با محدودیت های سختگیرانه میباشد. با دستیابی به انعطاف پذیری فوق العاده ای که درین فریمورک موجود هست، می‌توانید توان آن را ارتقا دهید. یادگیری Vue.js یادگیری بسیار معمولی میباشد، تمام علم پیش نیاز برای آغاز یادگیری این فریمورک جاوا اسکریپت و HTML میباشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: